New York! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maud Jane Reddingius - WaarBenJij.nu New York! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maud Jane Reddingius - WaarBenJij.nu

New York!

Blijf op de hoogte en volg Maud Jane

31 Juli 2013 | Verenigde Staten, New York

Deze week ben ik in New York geweest. Ik was samen met nog 18 andere exchange students. Ik denk dat ik verliefd geworden ben op New York en het Amerikaanse leven. I LOVE IT/THEM. Ze zijn zó verschrikkelijk aardig hier. Ik heb me nog nooit zo welkom gevoeld in een land. De meest voorkomende zin is ‘any time’ en ‘no problem’. In winkels word je aangesproken met: “Hello, how are you sweetie?” In de Starbucks was er een man die een gesprek begon over Nederland en heel geïnteresseerd was. Wij, Nederlanders, kregen zelfs een compliment hoe goed ons Engels was. Op straat zag een oudere man ons moeilijk doen met ‘selfpictures’ en hielp ons. Zo heb ik er nog een paar gehad die gewoon random een gesprek beginnen. Ik word vrolijk van de mensen hier.

Mijn reis begon wat minder chill aangezien er iets mis was gegaan met de transfer van Sri Lanka naar Abu Dhabi. Toen we in Düsseldorf aankwamen stond de koffer dus nog in Abu Dhabi en ik zou de volgende morgen om 5 uur vertrekken naar Amerika…. Mijn reis naar Amerika was verder oké. Mijn plan was om lekker te gaan slapen in het vliegtuig met mijn dubbele jetlag, alleen achter me zat de dikste vrouw van het hele vliegtuig. Dus als ik mijn stoel naar achter deed kreeg ze helaas hóórbare ademhalingsproblemen. So no sleep for me.

Toen we aankwamen op de campus hadden we lekker cosy een family pizza besteld. Na 6 happen zijn we allemaal over elkaar heen met onze pizza op schoot in slaap gevallen tot dat de staff ons wakker maakte…

Deze week verbleven we op een campus genaamd College of New Rochelle. Het is gelegen in het noorden van New York in The Bronx. Zoals ik al vertelde waren er nog andere studenten afkomstig uit 9 verschillende landen: Noorwegen, Finland, Zweden, Duitsland, China, Nieuw Zeeland, Zwitserland, Italië en Nederland. Ik was hier met nog 3 andere Nederlanders. Het toeval wil dat Tessa op de zelfde school in Breda heeft gezeten als mijn neefje Roderick.

Doordat we met zoveel verschillende nationaliteiten waren leer je niet alleen veel over New York en Amerika, maar ook over de culturen in de andere landen. Ik heb Chineese zinnen geleerd en heb een Chinees meisje geleerd hoe je: ‘Ik ben een Chinees’ en ‘Ik hou van hagelslag’ zegt. Heb nog nooit zo hard gelachen samen met Wout, de Nederlandse jongen. De Chinezen zeggen nu de hele dag door; ‘Ik ben een Chinees’.

Onze dagen zijn volgepropt met super leuke activiteiten. We doen veel activiteiten op de campus. Softball, zwemmen, American football, cheerleading, American History, praten over komend jaar, op het strand dineren, voedballen en in de golven 'spelen'. Ook hebben we geshopt en we zijn naar de BROADWAY SHOW spiderman geweest! Zaterdag zijn we naar de city gegaan. In de area of SOHO. We hebben heel veel geshopt @ Broadway. Geweldig! Woensdag zijn we zijn naar 5th Avenue, time square, Rockefeller, ferry tour to the statue of liberty en met een LIMO terug naar Time Square.

Ik heb zelden in een week zo veel gelachen. Ik lig constant in een deuk. Bij synchronized swimming kwam ik alleen met mijn ogen boven het water uit. We hadden een act gemaakt, maar die viel letterlijk in het water omdat we de slappelach kregen doordat ik aan het verzuipen was.

Ook hebben we cheerleading classes gehad. We moesten een dans maken op ‘Single Ladies’ van Beyoncé, alle jongens incl de Chinees waren constant met hun heupen aan het swingen, it was a blast.

Deze week was bedoeld as a soft landing in the US. Ik denk dat dat is gelukt. Doordat we alle 19 hetzelfde voor de boeg hebben, bracht dat ons samen. I had the time of my life, heb vrienden voor het leven gemaakt en zal deze week nooit vergeten.

Nu ga ik mijn leven beginnen in Californië.
-XX Maud

  • 31 Juli 2013 - 18:03

    Anniek:

    Oh lieve Maud,

    Wat een ontzettend leuk verslag. Ik kreeg zelf de slappe lach.
    Heerlijk is dat - veel lachen.

    Geniet geniet.

    kus
    mama

  • 31 Juli 2013 - 18:58

    Emma:

    Maudje, het klinkt alsof je het nu al super hebt. Ik ben benieuwd wat de rest van je verblijf zal brengen! Geniet ervan, ik hou je blog in de gaten!
    Xxxxxxx em

  • 31 Juli 2013 - 19:36

    Nina:

    Wat leuk om te lezen maudje! Ik zie ook al dat de Amerikaanse taal de nodige invloed uitoefent op je Nederlands haha! :) Ik mis je wel hoor!! Maar om te lezen dat je het zo leuk hebt maakt het absoluut goed!
    En wat betreft de cultuur en het karakter van Amerikanen, dat herken ik ook echt!! Ze tonen veel interesse, super leuk!
    Ik ben benieuwd hoe je California zult vinden.. Ik denk dat je het super leuk gaat hebben hier!
    Dikke kus! Xxxx Nien

  • 01 Augustus 2013 - 00:10

    Oom Frans:

    Nou , dat is zeker een leuke week.
    Ben je ook met de ferry van Staten Island naar Manhattan geweest?
    Little Italy en Chinatown zijn ook de moeite waard mocht je nog in de gelegenheid zijn.
    Succes in California.
    Groetjes van ons uit Helmond

  • 01 Augustus 2013 - 07:32

    Opi En Omi:

    Wat een enig verslag heb je de wereld ingestuurd! Hier zijn we net aan een tropische dag begonnen. In NY is het ook behoorlijk warm, is het niet?
    We kijken al uit naar een volgend bericht. Intussen take care, Xxx Opi en Omi

  • 01 Augustus 2013 - 12:47

    Papa:

    Hallo lieverd,
    Wat een leuk bericht voor iedereen. Veel had ik al gehoord en gelezen. Met zulk goed contact ben je voor het gevoel nog heel dichtbij. Ik hoop binnenkort ook foto's te zien van NY en van Californie. Veel liefs, papa

  • 01 Augustus 2013 - 15:01

    Britt :

    Hi Maudi!
    Klinkt allemaal super zeg! Ik hoop dat je reis naar Californië een beetje voorspoedig loopt! Heel veel groetjes uit het warme Nederland! Xx

  • 01 Augustus 2013 - 17:12

    Dominiek:

    He lieve Maud, wat schrijf jij prachtig! En wat heerlijk dat je deze eerste week al zo geniten hebt. America, here she comes... Ik blijf je verslagen met plezier volgen. Liefs hier vanuit onze Sumatra vakantie, kus, Dominiek

  • 01 Augustus 2013 - 22:57

    Natasja:

    Hi Maud,

    Wat een heerlijk verhaal en al zoveel meegemaakt!! En dat slechts in de eerste week! Echt super gaaf!! Geniet lekker en erg leuk om op deze manier op de hoogte gehouden te worden. Liefs van ons Natasja & Jasper & kids

  • 01 Augustus 2013 - 23:51

    Lisanne:

    Wat super leuk om te lezen! Heel veel plezier daar mandje! Kus

  • 02 Augustus 2013 - 11:32

    Jaimy:

    Heeee maud, wat onwijs leuk om te lezen allemaal. Heel veel succes en plezier in Californië, en hou ons op de hoogte. Xxxxxx Jaim

  • 02 Augustus 2013 - 16:42

    Maud:

    Thanks iedereen voor de reacties! Blij dat jullie het leuk vonden!
    Volgende week is er weer een berichtje over mijn nieuwe huis hier.

    XMaud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2014

A Georgia life

26 Januari 2014

Heading to a new adventure

16 September 2013

Maud, die ekte Amerikaan

26 Augustus 2013

1 month America

15 Augustus 2013

First week High School
Maud Jane

Volgend schooljaar ga ik een jaar naar Amerika. Ik ga naar High School en woon in een gastgezin. Ik ben geplaatst in Californië in een gezin met 3 kinderen en 5 paarden! Ik heb onwijs veel zin in mijn jaartje abroad. In het begin zal ik wat meer reisverslagen schrijven. Verderop in het jaar zal het zo'n 1 keer in de 2 weken zijn. En ik zal natuurlijk veel foto's uploaden. Liefs Maud Jane

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 9147

Voorgaande reizen:

05 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: