Hello California - Reisverslag uit Apple Valley, Verenigde Staten van Maud Jane Reddingius - WaarBenJij.nu Hello California - Reisverslag uit Apple Valley, Verenigde Staten van Maud Jane Reddingius - WaarBenJij.nu

Hello California

Blijf op de hoogte en volg Maud Jane

07 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Apple Valley

First week California

Donderdag 1 augustus heb ik het mooie New York en mijn nieuwe vrienden ingeruild voor een nieuw leven in Californië. Ik had een hele goede, lange (7uur) vlucht. In de laaste vlucht (3 uur) heb ik 3 uur met de vrouw naast me gepraat. Dat was mijn leukste vlucht ooit. Aan het einde nodigde ze me uit om (als ik zin heb) naar Virginia te komen, waar zij woont, voor een vakantie. Echt super lief! Toen ik aankwam op het vliegveld stond mijn hele familie me op te wachten met een groot spandoek met: ‘Welcome to California Jane’ erop. Een heel hartelijk welkom.

Toen we thuis aankwamen zijn we meteen gaan paardrijden. Ze hebben hier 5 paarden. Ik heb zelfs mijn eigen paardje toegewezen gekregen ze is natuurlijk niet van mij, maar ik mag haar rijden wanneer ik wil. De eerste avond aten we meteen heel vet en calorierijk. Wat ik echt niet chill vind. Daarna zijn we met de hele familie op de bank gekropen en hebben we een film gekeken, ik viel om 8 pm in slaap, ik had opnieuw een jetlag van New York.

Mijn familie bestaat uit 5 personen: Reba en Brian, de ouders. Reba werkt op een college en Brian is een aannemer. Dan hebben we Taylor mijn ‘broer’. Hij is eerlijk gezegd een beetje apart. Hij zit serieus (not kidding) de hele dag achter de computer of is in zijn kamer. En heeft misschien 3 woorden tegen me gezegd. Hoop dat hij gewoon wat tijd nodig heeft. Dan hebben we Julia, ik kan het goed maar haar vinden we delen samen een kamer, dus ik moet wel. Ze is mijn leeftijd en we gaan naar de zelfde school, ook hebben we een paar lessen samen. Als laaste hebben we Kayla. Een súper schattig bijdehand meisje van 8 jaar. Volgensmij is ze helemaal idolaat van me.

Zaterdag ochtend had Brian als ontbijt pannenkoeken met sausage, spek, kaas en ei gemaakt. Niet echt een succes voor mij. Heb het wel gegeten. Gelukkig heb ik daarna met Reba in de supermarkt crueslie, PLAIN yoghurt, veel fruit en kaas gekocht. Daarna heb ik een echte western les gehad. Ik ben gewend om ‘Engels’ te rijden. Dressuur en springen. Paardrijden hier is totaal anders. De houding, de begeleiding, de teugels, het zadel etc. het was pittig maar ik vond het geweldig. Als ik alles onder de knie heb ga ik beginnen met rodeo en misschien zelfs wedstrijden op den duur. Aan het einde van de straat is een stal waar ze 'Engels' rijden. Aangezien ik één van de weinige in de hele 'High Desert' ben die Engels rijdt, ben ik gevraagd om dat paard te gaan rijden!

Zaterdag middag zijn we gaan zwemmen bij de familie een paar straten verderop. Hun neef, Jimmy is onwijs aardig en ook van mijn leeftijd. Zaterdag zijn we ook naar de kerk gegaan. Eerst dag ik; ‘kerk?! Hell no, ik ben alles behalve gelovig. This will be a disaster.’ Als ik aan kerken denk, denk ik aan grote (meestal) lelijke gebouwen met een oude priester in een zwart pak met wit kraagje en eeuwen lange nog saaiere verhalen over god mag weten wat. Deze kerk leek niet op een kerk, het was een groot gebouw. Wanneer je binnenkwam zag je geen houten 90 graden pijnlijke banken, maar relaxte stoelen met een groot HIP podium. Op het podium was een band met KNAPPE bandleden. And last but not least; de nummers die ze zongen waren leuk (als je niet naar de tekst keek) I was flabberquested. Na zo’n 6 nummers kwam er een cabaretier op het podium die grapjes maakte. Hij vertelde over het leven en hoeveel god betekent. Dat stuk interesseerde me wat minder, maar ik was opgelucht dat dit zoveel leuker was dan ik ooit had durven dromen. Na de kerk zijn we uiteten geweest bij de Japanner. Kinderen hier mogen geen slok alcohol, maar ouders mogen wel tipsy worden. Erg grappig om te zien.

Zondag zijn we gaan shoppen en heb ik een Iphone 5 gekocht. Ben helemaal happy! Heb ook onbeperkt bellen en smsen in de States.
Omdat ik hier nu gezonder eet dan thuis ben ik zelfs 2,5 kilo afgevallen. Ook hebben ze fitness apparatuur dus kan ik even bewegen wanneer ik wil.

Maandagochtend zijn we samen met een vriendin van Julia, Kimmy, naar Dispicable me 2 geweest. I love that movie. Een aanrader! Ook heb ik uitgezocht welke vakken ik graag wil volgen in school. Ik ga voor Psyochology , Stats (met grafieken enzo), Economics & Government, Physics (natuurkunde), Biology en English ga kiezen. Ik zit ook in het tennis team. Elke dag na school 2 uur trainen, pittig maar leuk. Ook een goede manier om nieuwe vrienden te maken. Mijn trainingen zijn nu begonnen omdat we over 2 weken al wedstrijden hebben.

Vandaag is mijn bagage eindelijk aangekomen, ik ben hier nu een week en mede dankzij mijn bagage (en hagelslag) heb ik het gevoel dat ik hier nu kan gaan wonen en leven.

Missen jullie me al een beetje? Haha

-XX Maud

  • 08 Augustus 2013 - 10:42

    Frtits Van Lierop:

    Wat een hartelijke ontvangst en wat een enthousiast verslag .Verder reageer ik wel per brief een dezer dagen.Opa en oma van Lierop.

  • 08 Augustus 2013 - 13:34

    Ed:

    Hee Maud,
    Klinkt fantastisch. Zou ik ook wel willen, elke week tennistraining. Ben alleen niet jaloers op kerkbezoek op zaterdag en pannenkoeken met zoveel 'beleg' als ontbijt. Volgens mij wordt dit een onvergetelijke ervaring.
    Hier in Sumatra is alles super. We vertrekken morgen naar Cubadac Island, een soort Bounty eiland met een luxe resort om nog even 'gewoon' wat vakantie te hebben, voordat we maandag terugvliegen naar Nederland.
    Have fun!
    Ed

  • 08 Augustus 2013 - 13:45

    OpiOmi:

    Hallo lieve kleindochter, wat een leuk informatief verslag heb je gestuurd. Heerlijk dat je al met zoveel dingen mee mag doen. Het paardrijden op z'n Amerikaans moet wel een uitdaging voor je zijn! Enige verhalen allemaal. Hier zijn we nog steeds met de zomer bezig .... soms een beetje te warm voor ons. Binnenkort hoor je meer van ons. Nu moet ik even de deur uit voor een boodschap. Dikke kus va Opi en Omi

  • 08 Augustus 2013 - 14:08

    Dominiek:

    He lieve Maud, bijzonder om zo jouw kijk op jouw nieuwe Amerikaanse gezin te lezen. Ik hoop dat 'jouw broer' zich snel wat toegankelijker opstelt, en zo niet, so be it. In ieder geval is je eerste indruk van jouw kamergenootje/zusje al heel goed. Leuk om te merken hoe geweldig je alles ervaart! Liefs Dominiek

  • 10 Augustus 2013 - 09:12

    Britt En De Rest Van De Barcelona Crew:

    Hi Maudje,
    Klinkt helemaal leuk! Ik hoop dat de familie een beetje minder tv gaat kijken! Haha
    Ik denk dat het tennissen een leuke afleiding is! Heel veel succes met je eerste schooldag maandag! En heel veel groetjes van hier! Ik mis je iig al en de rest volgens mij ook al wel een beetje!
    Heel veel kusjes van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Apple Valley

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2014

A Georgia life

26 Januari 2014

Heading to a new adventure

16 September 2013

Maud, die ekte Amerikaan

26 Augustus 2013

1 month America

15 Augustus 2013

First week High School
Maud Jane

Volgend schooljaar ga ik een jaar naar Amerika. Ik ga naar High School en woon in een gastgezin. Ik ben geplaatst in Californië in een gezin met 3 kinderen en 5 paarden! Ik heb onwijs veel zin in mijn jaartje abroad. In het begin zal ik wat meer reisverslagen schrijven. Verderop in het jaar zal het zo'n 1 keer in de 2 weken zijn. En ik zal natuurlijk veel foto's uploaden. Liefs Maud Jane

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 9144

Voorgaande reizen:

05 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: